Josefineslife

Alla inlägg under september 2010

Av Josefine - 30 september 2010 18:25

Rätt tid, rätt plats. Och rätt vinkel! Ibland lyckas man ta ett foto i precis rätt ögonblick, vilket ger motivet en ny innebörd. Se bara på följande bilder!



  

Av Josefine - 29 september 2010 18:16

Sagovärlden med kändisar


Roger Federer som Kung Arthur.


Jennifer Lopez och Marc Anthony som Alladin och Jasmine.


Giselle Bündchen som Lena, Mikhail Baryshnikov som Peter Pan.


David Beckham som Prince Phillip.


Jessica Biel som Pocahontas.


Rachel Weisz som Snövit.


Scarlett Johansson som Askungen.


 

Whoopie goldberg son ande / Tina fey som tingeling.


Av Josefine - 28 september 2010 21:39

Undra om man slutar anstränga sig i livet vad händer då. Kanske alla bitarna faller på plats? Kanke allt faller samman? Vågar man ta steget att inte bry sig?

Av Josefine - 27 september 2010 21:11

Jobbiga dagar är inte så dumma ändå.

Min dag då:

  • Sov förs och främst tre timmar i natt.
  • Vaknade kl 06:30 (glömde äta frukost) gick till skolan.
  • Hade en lektion och sedan tre timmars håltimme där jag gjorde alt möjligt förutom att äta (glömde bort lunchen också :P ).
  • Hade narurkunskap som jag råkade somna på (drömde mig bort i min egna värld, det var gött).
  • Hade en förjävligt tråkig samhällskunskaplektion.
  • Åktedirekt med några klasskompisar iväg för att segla (tvåkrona) efter skolan (Fredrik i min klass hade seglarlektion) Mycket, mycket KUL (som tur var bjöd han oss på macka inna vi började).
  • Skulle hem efter det och missade bussen med några minuter och nästa gick inte förens en timme senare (ringde då pappa som kom och hämta mig och så fick jag övningsköra hem)
  • Väl hemma så satte jag mig och åt det första jag gjorde.
  • Gjorde en hårinpackning (luckt av kokosnöt, mums).
  • Hjälpte min syste lite med datan undertiden hårinpackningen verkade.
  • Tog en varm dusch (faan va skönt det var).
  • Rensade och vek om mina plagg i garderoben (så jag kunde hitta mina kläder).
  • Sitter nu har och skrivar. (ska börja med några inlämningar)

  

Det var min dag i det stora hela. Asså hände igentligen inte så mycket mer än segling som ver väldigt kul men kallt. Men det var ändå jobbigt för att ajg var så himmla tröt och framför allt utmattad i fötterna efter helgen. Men som sagt kul ändå.


  

Av Josefine - 26 september 2010 18:41

Då var det den ångestfyllda söndagen igen då. Känns alltid lika jobbigt att veta att man måste upp tidigt i morgon bitti för att gå till skolan.


Skulle ju fira min systers födelsedag igår med släkten (från mammas sida, som vi brukar) men så blev det inte. Maggan (pappas syster) ringde akut och undrade om jag kunde hjälpa till att servera. Jag svarade såklart jag eftersom jag tycker det är kul och så behövde jag de där extra pengarna. Så det var bara snabbt som ögonblicket att hoppa in i bilen för att åka till 50;års festen där jag skulle servera. Fick lära mig ett och annat knep vilket var en ny erfarenhet och enormt roligt. Kom hem tre på natten efter 10 timmars springande, så lägger man ihop hur ont i fötterna ajg hade sedan i frdags plus gårdagen såå är det en enorm ömhet. Och inte nog med det. Mitt sår precis mellan ögat och ögonbrynet börjar märkas av ännu mer nu och jag kan säga att det inte är så snyggt, alls. ^^


Men jag tycker ändå helgen har varit enormt lyckad. Är helt utmattad men det har varit kul. Jag har ju trors allt lärt mig en del nytt, tjänat pengar (vilket gör att jag kanske klarar mig nästa månad) och så har jag haft kul på vägen och träffat mycket trevligt folk.


Nu måste jag däremot börja med mina inlämningar ajg ahr i veckan så jag hinner med prov också :D


pusssssss


  

Hittade dessa skor som jag så sjukt gärna vill ha men han inte med att köpa dem för jag hade för brottom och pappa ville helelr inte betala dem (jag var pank)


  

Av Josefine - 25 september 2010 14:04

Vill börja med att säga GRATTIS till min kära syster som fyller år idag.

GRATTIS, GRATTIS, GRATTTTTTISSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!1


Ja vad ska man säga om gårdagen då, eller vart ska man kanske börja.

Jag gick ju som sagt ut med min syster Malin, kusin Britta och så Julia. Vi hade varkligen jättekul. Hade som tur var skrivit upp oss på trädgå'n så vi slapp stå i den där förbaskade kön som var längre än någonsin pga av lönehälgen, så det var grymt. Hade en toppen kväll inne på trädgå'n förutom att jag och Britta hamnade underst när några började vingla till och ramla ute på dansgolvet så jag blev helt svart på ryggen och så ett sår vid ögat tack vare att Britta med fler rammlade över mitt ansikte (det gjorde ont). Sedan tappade jag såkalrt bort både Malin och Britta så kvällen slutade i kattastrof. Eftersom jag inte hittade Britta som hade brickan till min jacka och mobil och annat så fick jag inte med det hem. Men som tur var htttade jag Malin och fick hem henne i alla fall och tag i Britta med Malins telefon. Men det var jävligt kallt att dra sig hem i en tunn klänning uran någon jacka. Men det är la sådant som händer. Bortsätt från allt det så var det kul. Träffade även några andra kompisar där som jag inte sett på länge och några från skolan. som jag snackade med lite.


Hahaha.. går bara att se tillbaka på kvällen och skratta åt allt med ett stort leende på läpparna. Hoppas alla ni också hade en bra fredag.


Nu ska jag gå och baka klart efträtten till ikväll för gästerna vill förmodligen ha något gott efter "maten" haha, ne jag skoja bara, min pappa är bäst på att laga mat så jag tror inte någon kommer få plats med mer gosaker efter det :D haha

Av Josefine - 24 september 2010 18:50

Sitter här och gör i ordning mig för att gå ut i kväll och ha det skuj. Fått låna en snygg svar klänning av min vän Julia :D Så fint.


Har inget emr att säga än att fysikprovet i dag gick pissigt dåligt asså. Ne fysik är helt klart inte min grej!


Ha en toppenkväll allihoppas så ses vi i morgon "goa och glada" :D


  

Av Josefine - 23 september 2010 21:02

Vi hades kolfoto i dag och vi skulle alla klä ut oss eller liknande och dålig fantasi som jag har i sådant så tog jag på mig mina skidkläder och stod där och gjorde något väldigt annorlunda miner. :D haha. Ska bli kul när de kommer hem, får se hur det blir :) Tog nämligen också enskillada fotton då jag hade min mössa med skidglasögonen på så det blir nog kul. Haha

Om ni har tur kanske ni får se dem när jag har fått hem dem men bara kanske :D


Jag älskar färgen på mina snowboardbyxor :D


Okej ska förtsätt med min otroligt tråkiga fysik nu ett tag till inna jag går och lägger mig :D Har ju prov i morgon och hittills har jag inte lyckats med ett enda tal :P käns inta alla bra asså:D


Puss puss


  

Quote of the day

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards