Josefineslife

Alla inlägg under februari 2011

Av Josefine - 28 februari 2011 17:17

Förlåt att det var så längesedan ajg skrev. Har varit mycket det senaste. Var i Bad Gastine och åkte skidor under hela vecka 7. Det var grymt kul. Utgång varje kväll och så bästa skidåkningen också och trevliga människor. Träffade på en hel del nya människor som jag hoppas på att hålla kontakten med. Det vore synd annars. Ska lägga upp lite bilder sedan från resadn men just nu är jag för lat för det. Blev riktigt sjuk där nere. Han däremot utnyttja alla skiddagarna men bussen hem var inte kul. När jag kom hen sedan på söndag kväll åkte jag direkt till sjukhuset för att slippa det morgonen därpå. Det tog inte så lång tid där innte. Läkaren kollade i mitt öra väldigt snabbt och utbrister sedan att mitt öra är jätterött och jag har en rejäl öroninflamation så sedan dess har jag gått på pencilin och varit i skolan en dag (fredags) för att göra ett prov, som det sedan visade sig att ajg inte hade behövt göra. hatar min matte/fysik lärare. I dag är jag inte hemma pga förkylning utan när ajg skulle gå upp för att ta en duch innan skulle gå till skolan så höll jag på att svimma. allt blev svart, vilket inte var så kul. Gick för att äta något sött då för att snabbt få energi för det brukar hjälpa så ajg sedan kunde gå till skolan men nej inte det. hjälpte inte. Åt hur mycket som helst men svimmade nästan igen ändå. Så det jag kunde göra var att låta allt vara och bara gå och lägga mig igen. Så ingen skola för mig inte. I dag ska ajg äta jättemycket för att kunna gå till skolan i morgon och orka med deagen :D hehe eftersom jag har missat 5 dagar i skolan nu efter lovet och 3 innan så ligger ajg efter riktigt mycket och har därför mycket att plugga. Så jag ska la gå tillbaka till det nu så jag inte kommer halka efter mer.


  

Av Josefine - 7 februari 2011 20:31

Lovely Advice

 

Health:

1. Drink plenty of water.
2. Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dinner like a beggar.
3. Eat more foods that grow on trees and plants and eat less food that is manufactured in plants.
4. Live with the 3 E’s - Energy, Enthusiasm and Empathy
5. Play more games.
6. Read more books than you did in 2009.
7. Sit in silence for at least 10 minutes each day.
8. Sleep for 7 hours.
9. Take a 10-30 minutes walk daily. And while you walk, smile.

Personality:
10. Don’t compare your life to others. You have no idea what their journey is all about.
11. Don’t have negative thoughts or things you cannot control. Instead invest your energy in the positive present moment.
12. Don’t over do. Keep your limits.
13. Don’t take yourself so seriously. No one else does.
14. Don’t waste your precious energy on gossip.
15. Dream more while you are awake.
16. Envy is a waste of time. You already have all you need.
17. Forget issues of the past. Don’t remind your partner with his/her mistakes of the past. That will ruin your present happiness.
18. Life is too short to waste time hating anyone. Don’t hate others.
19. Make peace with your past so it won’t spoil the present.
20. No one is in charge of your happiness except you.
21. Realize that life is a school and you are here to learn. Problems are simply part of the curriculum that appear and fade away like algebra class but the lessons you learn will last a lifetime.
22. Smile and laugh more.
23. You don’t have to win every argument. Agree to disagree.

Society:
24. Call your family often.
25. Each day give something good to others.
26. Forgive everyone for everything.
27. Spend time with people over the age of 70 & under the age of 6.
28. Try to make at least three people smile each day.
29. What other people think of you is none of your business.
30. Your job won’t take care of you when you are sick. Your friends will. Stay in touch.

Life:
31. Do the right thing!
32. Get rid of anything that isn’t useful, beautiful or joyful.
33. However good or bad a situation is, it will change.
34. No matter how you feel, get up, dress up and show up.
35. The best is yet to come.
36. Your Inner most is always happy. So, be happy.

 

  

Av Josefine - 7 februari 2011 18:16

SÄLEN var sjukt grymt. Åkte snowboard första och sissta dagen och såklart så blev det skidor en dag därimellan. Ska ju ändå åka iväg igen till Österike nu på fredag och då blir det bara skidor eftersom jag inte kan ta med mig båda två.


Här har ni i alla fill lite fina bilder från supperresan med de goaste <3


 

Jag tror de kollar porr i Sälen tidningen eller :P

 

Stugans baksida på morgonen.

 

Hahahahahaha..

 

Nice :D

 

Den smatt ju bra, eller INTE.

 

Britta och Jag lite halft cp

 

Awwwwwrrrr

Fina Britta

  

Brittttttt

    

Sexy

 

Britta målade av Niclas. Bra or what

 

Slapp Niclas

 

Fabian och Britta, vad kollar dem på kan man ju undra...

 

Niclas :D

Goooootttt

     

Det vanligt galna jag.

  

haha Fabbe

 

Jag i Brittas fina håruppsättning :D

Britta

    

Jag

 

Haha Gottttttttttttttt

 

:D NICE

 

<3

 

:P

 

<3

 

Jag och Britta ute i backen. Så gött väder det var asså :D

 

Jag på min Snowboard i backen

 

Uppe i liften var det fin utsikt.... eller????????

 

Så fint.

Cooola Niclas....

  

Av Josefine - 7 februari 2011 17:38


     

Quote of the day

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards