Josefineslife

Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Min framtid

Av Josefine - 2 juni 2011 22:47

Var det längesedan or what??? kommer inte ens ihåg senaste jag skrev i min blogg. Det har varit så mycket annat med skolan och allt vilket har gjort att jag inte riktigt funnit tid till att skriva. Eller jo tid har jag nog haft men inte någon ro till det. Varje gång jag har tid finns det alltid något annat jag gör mycket hellre.


De senaste veckorna har varit galna. Slutspurten i skolan, som nu är över. En stor fin bal att gå på och förbereda enför. Sedan har vi också den stora studenten som ägde rum i går. Det var den bästa dagen i mitt liv. Obeskrivligt verkligen och helt underbart. Fantastiskt säger jag bara. Som rekton sa "studenten är något man bara gör en gång, denna dag får ni inte tillbaka" Mycket synd må ja gsäga men minnerna lever med mig föralltid. Nu förstår ni nog vad jag haft för mig och vad som har orsakat detta stopp på skrivandet. Att skriva är också något ajg tycker man bara ska göra så vidare man känner för det, annars e det inte kul. Har varit mycket som jag sa innan men det har ändå inte varit något värt att skriva om.


Vad ska arbetslösa jag nu göra är en bra fråga jag ställt mig själv det senaste. Det är sommar, inte sommarlov för fösta gången i mitt liv men ändå sommar. Först och fremst ska ajg försöka ta mitt körkort så det sedan är gjort. Har teoriprovet snart men ahr inte börjat plugga på det än så det känns inte så jättebra, känner mig däremot lite mer redo inför uppkörningen men men får se hur det går. Målet med körkort är i alla fall innan sommarens slut annars vet ajg inte när jag ska få tid med att ta det. I sommar ska ajg även jobba så jag kan få pengar tilla tt ut och resa med samt spara lite till hösten då jag förmodligen ska plugga vidare. MEn man vet aldrig vad som händer. Kanske till och emd att jag tar ett sabbatsår för att åka ut och resa lite men det får jag se. Orkar inte ta några stora beslut än, vill leva här och nu.


Mitt största problem och så som avgör många av mina val i livet är mina vänner. Alla runt om mig. Ska jag plugga vill det till att jag kan lämna alla för att lytta långt här ifrån. Såklart att man håller kontakten och man säger en massa saker som att man inte kommer glida ifrån men hur offta händer det inte. Däremot om jag flyttar kommer jag förmodligen träffa på en hel del nya människor som kanske blir några av mina bästa vänner. Sådant får amn ju också tänka på, men ni förstår att jag ahr ett svårt val framför mig. Mina vänenr är såklart så snälla och stöttar mig vilket som men det betyder bara att ajg måste välja själv och vi vet alla hur dålig jag är på det. Beslutsångest är nog min börda.


Hoppas detta inlägg som blev det första på några månader var till belåtenhet. Det var det för mig i alla fall eftersom jag fick en hel del tankeställare själv då ajg satte mig enr för att skriva. Kanske att tankarna fortsätter skena efter detta och jag faktiskt kommer fram till något vettigt. Vem vet. Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 2 juni 2011 23:15

  För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten, för jag har tagit studeentennnn fy fan vad jag e bra.                   ...

Av Josefine - 28 februari 2011 17:17

Förlåt att det var så längesedan ajg skrev. Har varit mycket det senaste. Var i Bad Gastine och åkte skidor under hela vecka 7. Det var grymt kul. Utgång varje kväll och så bästa skidåkningen också och trevliga människor. Träffade på en hel del nya m...

Av Josefine - 7 februari 2011 20:31

Lovely Advice   Health: 1. Drink plenty of water.2. Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dinner like a beggar.3. Eat more foods that grow on trees and plants and eat less food that is manufactured in plants.4. Live with the 3 E&...

Av Josefine - 7 februari 2011 18:16

SÄLEN var sjukt grymt. Åkte snowboard första och sissta dagen och såklart så blev det skidor en dag därimellan. Ska ju ändå åka iväg igen till Österike nu på fredag och då blir det bara skidor eftersom jag inte kan ta med mig båda två. Här har n...

Av Josefine - 7 februari 2011 17:38


       

Quote of the day

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011
>>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards