Josefineslife

Alla inlägg under januari 2011

Av Josefine - 31 januari 2011 20:52

Snart bär det av då till sälen. Har laggt fram allt nödvändigt jag måste ha med mig och min fotölj är överfull. Jag fattar inte hur jag ska få med mig allt i en väska. Jag har inte ens laggt ned ett enda plagg som jag itne kommer få användning av. Jobbit. Vad tar man bort då är fråga????


Så roligt ska det bli i all fall. Ska få åka snowboard vilket jag inte gjort på 3 år nu så vi får se hur det går. Kommer förmodligen komma efter alla andra och det är ju inte bättre av att fabbe och niclas bara åker snowboard. kommer förmodligen bli mobbad eller något. Men jag får la ta ikapp det när jag kommer upp på mina trogna skidor ;) hahaha


För övrigt så  har jag haft en toppendag. Faktist en toppenhelg också. Inget speciellt har hänt eller så men jag känner mig bara almänt glad hela tiden och det känns som inget kan stoppa mig. Jag tror jag mår bättre när jag har något kul att se fram imot tråts att alla i mon omgivning inte är lika glada på mig. Jag tror faktist de börjar bli lite smått irriterade på mig när jag är allt för skuttig :P haha


Fikade med kusin Britta i dag också och vi fick tillfälle att snacka om allt möjligt men framför allt om killar och helgens händelser. Mycket trevligt var det :D


  

Av Josefine - 29 januari 2011 15:24

Hade världens underbaraste kväll igår med alla mina favoriter :D Hade en oslagbar instruktion/kurs om Mary Kay igår till inledning sedan komm det fler och det blev middag med mycket prat. Efter efträtten blev det däremot lite brottom iväg för att vi skulle ut så kände inte riktigt att jag han prata emd alla så mycket som jag skulle velat men får la ta igen det en annan gång. Fantastiskt roligt ute på krogen sedan och det blev en riktigt lång dag :D Är riktigt lycklig och jag öppnade dem sissta presenterna sedan när ajg kom hem för ajg ahde inte riktigt hunnit med allt och ja allt var fantastist. Kunde inte fått bättre saker. Förstår inte hur folk kommer på så enormt bra saker och det bäste var att det ena var inte det andra likt. Supppper asssså :D PUSSSSSSSSS och Tack alla ni som gjorde gårdagen till en utav de bästa dagarna i mitt liv.


 Detta vad var ajg fick men jag glömde ta bilder på kvällen. Ni får helt enkelt skapa egna egna bilder :D

En maskara från Mary Kay som jag fick av Bella (helt underbar och ger en enormt långa fina fransar) Tusen tack.

 

Världens finaste ask i glitter med en bild på mig som Britta M målat aldelses själv och så ett halsband som det står Josefine på. Det roliga är att jag alltid velat ha ett sådant hära halsband. absolut älskar det och kommer leva i det från och med nu. Tack Britta, älskar det.

 

Body Lution och shower gel från The Body Shop och så ett par fina örhängen från Vietnamn. Dett fick jag av min underbara kusin Britta L. TACK så mycket verkligen.

 

Bästa skidmössan som passar min skidoutfitt perfekt (NIKTA) :P och så lite andra roliga saker som ni kan se, som fina halstabletter :P haha Tack så mycket Anna, Julia och Paula för detta fina. Gillar enormt :P

  

Den finaste tavla jag sett i hela världen fick jag av Jasmine och så lite lyxigt godis där det stod "Pussar skadar inte din hälsa närmvärt:" på. Tack Jasmine. Du vet hur mycket jag älskar citat så du förstår nog hur mycket jag älskar denna :D

     

Av Josefine - 27 januari 2011 22:05

Vilken dag säger jag bara. Har i alla fall gjort något av min dag och har även tränat en hel del. Dagen började med att vi fick jättebrottom med att åka och köpa en stor balk till vårt PA arbete i skolan. Efter det var det fotboll på idrotten som gällde (riktigt roligt) jobbade jättebra på Formgivningen sedan och fick gjort en hel del. Åkte sedan in till gbg med julia för att gå på ett träningspass (jobbigt och kul var det) tog en sub på vägen hem och sedan när jag kom hem började jag duka och fixa med en massa saker inför morgondagen då ajg ska ha lite gäster över (kommer bli jättekul) och nu så sitter jag här vid min dator. Helt utmattad. Låter kanske inte som jag gjort så jättemycket men allt har ju såklart tagit sin tid men det har varit en riktigt rolig dag faktist. Inget speciellt elelr så utan bara att alla har varit så underbart trevliga hela dagen. Har inte tjafsat emd mina föräldrar det minsta och jag har varit uppe i högvarv hela tiden. Eller lagom i alla fall vilket jag gillar så när ajg tänker tillbaka på dagen så är ajg riktigt nöjd tråts den förfärligt outhärdliga mensverken jag hade mitt under dagen (inte lika kul) men sådant ska ju inte behöva dra ner en :D hoppas ni också haft en bra dag och så får vi hoppas på att min dag blir lika bra och att alla är lika trevliga och goa mot mig, elelr kanske bättre för då har jag enormt mycket att göra. Ska ju laga maten och en massa ska fixas samt att jag inte har någon aning om vad jag ska ha på mig för huvud taget i morgon. Känns lite jobbigt. Men det löser sig <3 pusssssssssssssssssssss



    

Av Josefine - 24 januari 2011 15:18

Tränade i går. Känner mig så sjukt duktig asså :D men inte lika duktig i dag, borde verkligen sätta mig ner och plugga fysik men fyller man år så fyller man år och jag tänker inte slösa bort hela min dag med en massa tråkigt plugg. Har däremot tagit lite mer bilder i dag med min nya kamera. Kan lägga upp några här nedan så ni får se hur bra bilder det blir utan att ens behöva göra något speciellt alls. Det är grymt hur bra en kamera får vara. :D Kommer också bli tårta och förhoppningsvis lite mer paket i dag då :P Pussssssssss


     

                  


    



Av Josefine - 22 januari 2011 22:38

Helgen har varit riktigt bra hittills men snart börjar allvaret igen. I frdags gick jag ut för att fira min kompis Brittas 19;årsdag. Ruskigt kul var det. Tidigt i dag kl 11 gick jag upp för att vara hos Bella kl 12. Där hade hon en hudvårdskurs om produkter från Mary Kay. Enormt roligt det med. Fick lära mig en massa och blev väldigt intreserad av produkterna. Efter att ha tästat med ville jag ha allt :D haha har därför bestämt att hon ska komma hit och ha en kurs eller information nu vad man säger för mina vänner och sedan ska vi äta lite gott och sedan dra ut. Detta tror jag kommer bli jättekul :D när jag kom hem sedan och berättat för mamma som godkände allt och sa att jag kunde få köpa några produkter så år vi jättegod mat. Mums säger jag bara, men synd att jag inte kommer ihåg vad det var för kött men jaja suppergått var det i alla fall. Sedan för ca 30 minuter sedan kom min sysster in och frågade vad jag gjorde för att sedan be mig komma med henne ut i köket där det låg ett paket på min plats. Viste i och försig vad det var i men ja man måste ju ändå öppna det för att få ut innehållet. Det var en Systemkamera Canon EOS 500D med EF-S 18-55 IS objektiv. Ni kan nog förstå hur glad jag blev så nu efter ha fixat lite så väntar jag bara på att batteriet ska ladda klart så jag kan börja fotta. :D hihihihihiihhihihihi SUPPERGLAD ÄR JAG :D




  


Av Josefine - 20 januari 2011 18:02

GRATTIS, Grattis, grattis min kära vän :D
I dag fyller en betydelsefull vän till mig år. Har säkert sagt grattis till han ett par hundra gånger skulle jag tro men vad gör det. Fyller man år så fyller man år och bör höra ordet grattis ett antal gånger.
Vi har känt varandra i 1,5 år nu men det känns som vi kännt varandra mycket längre än så. Han är en väldigt snäll vän (kanske till och med lite för snäll för sitt eget bästa :P haha) men det är ju inte för inte som vi har blivit så pass bra kompisar. Vist det kommer upp en hel del många småtaskiga skämt mellen oss hela tiden men som tur är vet vi att det bara är på skoj. Man måste ju kunna ta ironi ordentligt när det kommer till Niclas. Att skoja är något han göra hela tiden, vilket är väldigt härligt. Jag kan säga när det kommer till mig så måste man bortse från alla taskiga saker jag kan slänga ur mig ibland på skoj och det kan han verkligen, annars tror jag inte vi skulle klarat av varandra. Att han står ut med alla mina galenskaper hela tiden är ju också ganska så bra . Nog med förklarande om hur bra person Niclas är utan nu vill jag bara säga GRATTIS en gång till och tacka Niclas för att han är en sådan underbar vän som alltid är där när det är något och alltid går att prata med. TACK!


Kollade igenom datorn och hittade dessa underbara bilder på födelsedagsbarnet.

             


  

Av Josefine - 19 januari 2011 16:04

Nu känner jag mig riktigt dålig pga att det var så enormt längesedan ajg skrev eller la in något för huvud taget. Kommer kanske inte ihåg allt jag gjort det senaste men jag kan säga det jag faktist kommer ihåg. Lördags var jag ute i gbg och hade det riktigt trevligt. Eller ja skitkul, dansades en hel del kan ajg säga. Dagen efter då bilderna kom upp på klubbens hemsida var kanske inte lika bra. Första bilden var på mig och mina vänner. Kan förresten visa en utav dem. Här nedan kan ni se. hahahahahaha.

        


I måndags var jag riktigt duktig faktist. i alla fall om man jämför med i går :P Första lektionen hade jag redovisning. Andra lektionen var det en till redovisning. Efter det gick jag och skrev ett arbete som jag skulle lämna in samma dag så det gjorde jag såklart också. Tredje lektionen och sissta var naturkunskap och där gjorde vi inte något speciellt direkt men efter det gick jag och shoppade en hel del saker kan ajg säga. Skulle bara haft en klänning men det blev en blus/skjorta ett smycket och en kavaj/kofta också. :P hehe och så lite godis. var så sugen. När jag sedan kom hem satte jag mig ner och började skriva på ett arbete som skulle in igår, men det tog inte så lång tid så jag började skriva på nästa inlämning som är i morgon också och blev klar med även den. Sedan tyckte jag det fick vara nog med duktiga saker för den dagen. Hade gjort min ranson för veckan liksom. När pappa kom hem blev det bakelse eftersom jag hade fått reda på mitt betyg i matte D kursen och pappa blev glad över det så han kände för att köpa något gått som belöning, vilket kändes bra. Det var kanske därför jag jobbade på så bra, vem vet. Något bra leder till ännu mer bra saker :P hahahahha igår däremot var världens slappisdag och jag var tvungen att gå upp kl 6 på morgonen vilket gjorde att jag naturligt vis slocknade totalt på bussen :P hahaha men som tur var vaknade jag i tid. Därför jag var innte i kba så tidigt förresten var för att ajg skulle ta ut min tandställning så nu känns det enormt konstigt. Känns som jag har hjättetänder eller något. Det är så ovant :D men det käns bra att få ut den 2,5 år senare :D Var förståss fortfarande trött så jag somnade nästan hoss tandläkaren också eftersom det tog sådan tid men bussen hem igen var nog värst för då vaknade ajg nästan försent :P hahaha. Skulle sedan in igen lite senare till tandläkaren för att hämta min plastskena men då köre min sysster mig och vad tror ni inte änder påvägen hem igen i bilen. Jo jag somnar igen :/ mysko asså. Hur trött kan man vara på en skala. I dag då ska jag faktist försöka få gjort någon fysik eftersom jag har prov på fredag :( så segt.

Det var nog det jag kommer ihåg från det senaste.



Av Josefine - 8 januari 2011 13:13

      

Quote of the day

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards